Ready for take off - Reisverslag uit Breda, Nederland van Tessa Witteveen - WaarBenJij.nu Ready for take off - Reisverslag uit Breda, Nederland van Tessa Witteveen - WaarBenJij.nu

Ready for take off

Door: Tessa Witteveen

Blijf op de hoogte en volg Tessa

25 Januari 2013 | Nederland, Breda

Hey iedereen,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier een blog geschreven heb. Het is namelijk al weer bijna een jaar geleden dat Laura en ik aan ons grote avontuur begonnen aan de andere kant van de wereld. Raar idee dat het al weer zo lang geleden is. Maargoed, er staat mij nu weer een heel ander avontuur te wachten, deze keer in Italië, toevallig in precies dezelfde periode.

Voor mijn studie International Business and Management Studies moet ik een jaar naar het buitenland. Dit zal ik onderverdelen in twee perioden. Allereerst een semester exchange met LIUC Universita in Castellanza, daarna stage in het buitenland. Dit plaatsje Castellanza ligt ten noorden van Milaan en vlak bij de Zwitserse grens. De universiteit staat heel goed aangeschreven en naar mijn eerste indruk is alles goed geregeld. Iets wat toch wel redelijk zeldzaam is in Italië. In Castellanza zal ik verblijven op een campus. Dit gebouw met ruim 250 kamers, met elk 2 studenten, heeft vele faciliteiten en is van alle gemakken voorzien. Als het goed is, is internet geen probleem, dus het zal een stuk gemakkelijker zijn om in contact te blijven met het thuisfront.

Mijn vlucht staat gepland op 2 februari 14.30, dus iedereen die me wil komen uitzwaaien is welkom op Eindhoven airport! ;-) Ik kom aan op het vliegveld van Bergamo, waarna ik nog zoon 2,5 uur moet reizen voor ik in Castellanza aankom. Daar wordt ik opgewacht door de mensen van het Erasmus programma. De eerste week zal voornamelijk bestaan uit oriëntatie, rondleidingen, roosters ophalen en mensen leren kennen. Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes,
Tessa

  • 25 Januari 2013 - 16:20

    Lisa:

    Hee Tessa!!
    Wat geweldig leuk dat je weer naar het buitenland gaat!
    Was je graag komen uitzwaaien, maar helaas ben ik dan nog niet terug..
    Geniet ervan en ik wacht op je volgende verslag!
    X van je nichtje

  • 25 Januari 2013 - 17:19

    Mama:

    Hoi Tessa fijn dat je ons weer op de hoogte gaat houden
    ik denk dat we ook contact houden via skype
    ik zie je maandag
    xxx Mama

  • 25 Januari 2013 - 21:09

    Tamara:

    Hey Tessa,
    Alvast heel veel plezier en succes toegewenst alhoewel ik je hopelijk nog zie of spreek voordat je vertrekt! Laat even weten als je tijd heb voor een kopje koffie of een filmpje bij de bios :)
    xxx

  • 26 Januari 2013 - 10:52

    )tante) Henny:

    Hoi Tessa,
    Je gaat er gewoon weer vandoor,nou gelijk heb je.
    Ik wens jou heel veel succes en plezier in Italie.
    Ik ga jou zeker volgen.
    Groetjes

  • 28 Januari 2013 - 03:52

    Marloes:

    Hey meis,
    Fantastisch! je Italiaans wordt straks vloeiend, finalmente na het oefenen met de boekjes in onze Cabin.
    Ik wens je een goede reis, heel veel plezier en geniet ervan.
    Veel liefs
    xxx

  • 03 Februari 2013 - 19:53

    Marianne:

    Ha Tessa,
    Daar ga je weer. Weer een stukje wereld verkennnen,al is t niet op de vakantiemanier.
    Veel studieplezier!
    Ciao Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 14 Jan. 2012
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 11898

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 31 Mei 2013

Semester Exchange in Italië

01 Februari 2012 - 30 Mei 2012

Backpacken door NZ, Aus en ZO Azië

Landen bezocht: