Welcome to Castellanza! - Reisverslag uit Castellanza, Italië van Tessa Witteveen - WaarBenJij.nu Welcome to Castellanza! - Reisverslag uit Castellanza, Italië van Tessa Witteveen - WaarBenJij.nu

Welcome to Castellanza!

Blijf op de hoogte en volg Tessa

03 Februari 2013 | Italië, Castellanza

Hey iedereen,

Hier is de eerste update vanuit italië!
Ik ben gisteren na een lange reis eindelijk aangekomen in Castellanza. De reis duurde veel langer dan verwacht want ik had op het vliegveld al drie kwartier vertraging en toen ik in Milaan aankwam miste ik ook nog net mijn trein, die natuurlijk maar 1 keer per uur rijd.
Bij aankomst op het station in Castellanza werd ik verwelkomd door twee italianen, Mario en Paolo, van het ESN programma. Zij vertelde me het een en ander over de universiteit en brachten me naar de receptie van de campus. Het campus gebouw is egt gigantisch! Bij de receptie kon ik inchecken en kreeg ik de sleutel voor mijn kamer. Deze ligt op de vierde verdieping en heeft nogal veel weg van een hotel kamer. Foto's volgen wel een keer. Tot nu toe heb ik nog geen kamergenootje, dus ik wacht in spanning af.
Ondertussen heb ik wel al heel wat mensen ontmoet. ESN, de organisatie die alles regelt rondom het erasmus programma, zorgt erg goed voor ons. Bij aankomst werd ik namelijk gelijk uitgenodigd om wat te gaan drinken met alle andere erasmus studenten die al op de campus waren aangekomen. Rond half 10 savonds verzamelden we bij de receptie. Daar heb ik toen al 2 meiden leren kennen waar ik wel goed mee op kan schieten. Alexia uit Amerika en Diane uit Frankrijk. In het cafe hebben we de hele avond zitten kletsen met de andere erasmus studenten met allemaal verschillende nationaliteiten. Het was erg gezellig en ik lag dus pas rond een uurtje of 1-2 in mun bed. Natuurlijk was dat wel nog een beetje onwennig dus was al niet het beste nachtje, maar om 6.45 schrok ik wakker van de plaatselijke kerkklokken die van mening waren dat iedereen maar wakker moest worden. Duurde ook nog echt een eeuwigheid voor ze ophielden, om vervolgens een uur later weer van voor af aan te beginnen. Ik hoop met heel mun hart dat dit alleen op zondag het geval is want anders moet ik toch echt de oordoppen gaan opzoeken.

Rond een uurtje of 11 had ik met Alexia en Diane afgesproken om een beetje rond het stadje te gaan kijken en op zoek te gaan naar een supermarkt. Dit bleek erg lastig te zijn zonder kaart. Dus nadat we 2 uur doelloos rondgelopen hadden, en we toch wel erge honger begonnen te krijgen, keerde we terug naar de campus met de hoop dat het restaurant lunch zou serveren. Daar aangekomen bleek het restaurant nog niet open te zijn aangezien de lessen nog niet zijn begonnen. Onze enige hoop op ontbijt/lunch was dus om het even te gaan vragen bij de receptie. Daar kregen we uitleg in het italiaans waar we allemaal maar de helft van meekregen natuurlijk. Gelukkig mochten we wel de kaart meenemen. Terwijl we dat zo aan het bespreken waren stond Kellee
(amerikaans) aan de balie in te checken en hoorde ze dat we nog niet helemaal zeker waren over waar we nou naar toe moesten. Omdat zij hier al eerder een semester had gestudeerd wou ze ons wel even de weg wijzen. Dus nadat ze haar spullen had weggebracht nam ze ons weer mee de stad in waar we eindelijk een tentje vonden waar we konden eten en de supermarkt waar we het een en ander in konden slaan. Helaas moesten die zware tassen toen nog helemaal mee terug naar de campus.

Toen we daar aankwamen zijn we allemaal terug gegaan naar de kamers om ff te relaxen. Want savonds had ESN weer wat op het programma staan. Deze keer Aperitivo in een lokale bar. Hierbij betaal je een standaard bedrag voor je drankje en heb je daarmee gratis toegang tot het buffet. Niet heel uitgebreid natuurlijk maar wel redelijk veel keus tussen kleine hapjes. Daar ook weer een aantal uurtje zitten kletsen en nieuwe mensen ontmoet. Uiteindelijk ben ik met een russische meisje, Anestasia geloof ik, terug gelopen naar campus waar ik nu dit verslag zit te typen.

Morge is volgens mij de registratie voor de lessen en hoor ik meer informatie over de universiteit. Ook is der een presentatie van ESN met alles wat ze nog voor ons in petto hebben. Ik ben benieuwd!

Groetjes!

  • 04 Februari 2013 - 06:41

    Tamara:

    Hey dame!
    Jammer dat je reis zo lang duurde, maar super leuk dat je al meerdere meiden hebt leren kennen in de tijd dat je daar bent! Ik ben toch bang dat die kerklokken niet alleen zondags zijn maar daar zul je ieder moment achter komen, en anders wen je er echt wel aan hoor! Hoop dat je de lessen en vakken kunt krijgen die je zo graag wilt! En ben onwijs benieuwd naar je 'hotelkamer'! Heel veel plezier! Xxx tamara

  • 04 Februari 2013 - 16:16

    Mama:

    Hoi Tes
    leuk om je verhaal te lezen, het meeste wisten we natuurlijk al.
    Ben benieuwd wat je vandaag allemaal te horen en te zien gehad hebt.
    we spreken je vanavond
    xxx Mam

  • 06 Februari 2013 - 00:36

    Lisa:

    Hi Tes,
    Leuk je verhaal te lezen! Wel wennen lijkt me, zo op een campus waar je nog weinig van kent.
    Fijn dat je al wat meiden hebt ontmoet waarmee je het een en ander kunt ondernemen.
    Ben benieuwd wat ESN voor jullie in petto heeft!;)
    X Lisa

  • 06 Februari 2013 - 05:41

    Marloes:

    ciao bella,
    Leuk geschreven, helaas een lange reis maar goed je hebt Azie meegemaakt dus dan is italy peanuts.
    Leuk dat de organisatie mensen op weg helpt, want in het begin zal het zeker wennen zijn.
    Zoals je het stadje omschrijft lijkt het bijna dood, en zelfs minder voorzieningen te hebben dan Figline Valdarno. Geen lunch in italy? alles draait daar toch om mangiare? Lieve Tes, ik zal je blog volgen en wens je heel veel succes. liefs Marloes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 14 Jan. 2012
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 11903

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 31 Mei 2013

Semester Exchange in Italië

01 Februari 2012 - 30 Mei 2012

Backpacken door NZ, Aus en ZO Azië

Landen bezocht: